TheLifeOfEmy

Alla inlägg under april 2010

Av Emy - 22 april 2010 22:21

Oh, they say that heaven is place on earth

 

But I say that my heaven is with you.

 

But I will never go to that only place where

 

a part of my heart wants to be.

Av Emy - 7 april 2010 19:34

Nai


Nai undómëo elen sisíla Lesse
Nai írë morna lanta indonya anwa Nai Ire Morna Lanta indonya anwa
Vantal tieressëa manen haira marello Vantal tieressëa Manen haira marello


Mornië utúlië Mornië utúlië
Hary' estel, hiruval mallelya Hary "Estel, hiruval mallelya
Mornië alantië Mornië alantië
Marë vanda sí elyessë Mare Vanda sí elyessë

Nai Huineo yalma oahortuva Nai Huineo yalma oahortuva
Nai lelyuva elyë calya i aurë Nai lelyuva elyë calya i Aure
Írë lómë ortuval lertuval hirë Anar Ire Lome ortuval lertuval hyra Anar

Mornië utúlië Mornië utúlië
Hary' estel, hiruval tielya Hary "Estel, hiruval tielya
Mornië alantië Mornië alantië
Marë vanda sí elyessë Mare Vanda sí elyessë
Marë vanda sí elyessë Mare Vanda sí elyessë


 

Är det bara jag som skulle vilja kunna tala det där språket?

Jag tycker att det är vackert, sorligt och erotiskt på samma gång.

Verkligen någonting jag vill kunna. Språket heter Quenya. Någon som känner igen det?


 

Av Emy - 5 april 2010 12:14

Godmorgon På Er.


Jag har en sak att uttala mig om. Jag var alldeles nyss inne på en blogg som både upprör, roar och retar mig. http://faktamannen.bloggplatsen.se/


Texten i headern lyder; "FAKTAMANNEN (klokaste bloggaren på nätet)".

Denna rubrik skrek självkänsla och kraftfullt intellekt för mig, så naturligtvis var jag tvungen att undersöka om mina föraningar stämde. Och döm om min förvåning när det visade sig att Faktamannen inte enbart hade självkänsla och ett kraftfullt intellekt, men också en gnutta humor!


Lördagens avrättning av storbloggaren Kissie roade mig mer än vad som är nådigt och nyfiken som jag är gick jag för första (och sista) gången i mitt liv på Kissies blogg.

Och jag hamnar mitt i en diskussion om hurvida Kissie bidragit till självmord bland unga tjejer. Diskussionens vågor gick höga och jag log mer och mer efter varje inlägg emot Kissie.

Slutsatsen jag drog var att folk läser Kissies blogg blott och enbart för att de antingen retar sig på henne, eller gillar att se offentliga fakeluder med en kropp som en barbiedocka. Hon ser ju inte ens bra ut.


Efter det, tillbaka till vad inlägget handlade om. Faktamannen.


Samtidigt som bloggen roar mig uppfattar jag honom som något arrogant. Jag skulle gärna vilja vara den människa som tog ner honom på jorden. Jag har träffat en sådan människa som han i verkliga livet, som har ett intellekt till hundra, gott om livserfarenhet och självförtroende så han kan dela med sig.

Jag ser upp till sådana människor, men samtidigt retar jag mig på dem.

Jag gillar inte att känna mig dum, och det erkänner jag.


Förresten, jag läste någonting intressant förut. Nya fakta visar på att Albert Einstein kan ha haft en lindrigare form av Autism. Coolt.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör en bra bloggare?!
 Utséendet
 Språket
 Innehållet på bloggen
 Familjen
 Bilderna
 Åsikterna
 Kläderna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards