TheLifeOfEmy

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Åsikter, Kissie och Albert Einstein

Av Emy - 5 april 2010 12:14

Godmorgon På Er.


Jag har en sak att uttala mig om. Jag var alldeles nyss inne på en blogg som både upprör, roar och retar mig. http://faktamannen.bloggplatsen.se/


Texten i headern lyder; "FAKTAMANNEN (klokaste bloggaren på nätet)".

Denna rubrik skrek självkänsla och kraftfullt intellekt för mig, så naturligtvis var jag tvungen att undersöka om mina föraningar stämde. Och döm om min förvåning när det visade sig att Faktamannen inte enbart hade självkänsla och ett kraftfullt intellekt, men också en gnutta humor!


Lördagens avrättning av storbloggaren Kissie roade mig mer än vad som är nådigt och nyfiken som jag är gick jag för första (och sista) gången i mitt liv på Kissies blogg.

Och jag hamnar mitt i en diskussion om hurvida Kissie bidragit till självmord bland unga tjejer. Diskussionens vågor gick höga och jag log mer och mer efter varje inlägg emot Kissie.

Slutsatsen jag drog var att folk läser Kissies blogg blott och enbart för att de antingen retar sig på henne, eller gillar att se offentliga fakeluder med en kropp som en barbiedocka. Hon ser ju inte ens bra ut.


Efter det, tillbaka till vad inlägget handlade om. Faktamannen.


Samtidigt som bloggen roar mig uppfattar jag honom som något arrogant. Jag skulle gärna vilja vara den människa som tog ner honom på jorden. Jag har träffat en sådan människa som han i verkliga livet, som har ett intellekt till hundra, gott om livserfarenhet och självförtroende så han kan dela med sig.

Jag ser upp till sådana människor, men samtidigt retar jag mig på dem.

Jag gillar inte att känna mig dum, och det erkänner jag.


Förresten, jag läste någonting intressant förut. Nya fakta visar på att Albert Einstein kan ha haft en lindrigare form av Autism. Coolt.



 
 
Faktamannen

Faktamannen

6 april 2010 12:43

Tack för ditt beröm och din reklam. Jag måste dessvärre avböja ditt frieri vänligt men bestämt, då jag sällan gifter mig. Ang ditt sk "fakta" om Albert Einstein måste jag också göra dig besviken. Det är inget som helst fakta att han, precis som du skriver "kan ha haft", en lindrigare form av autism. Det är ett antagande, som dessutom inte är nytt.
Många undrar ju vad jag kan ha för ev. diagnos och allt fr "lindrigt arrogant wikipediaforskare" till "autistiskt kunnig inom ett flertal områden" har nämnts i media. Jag varken bekräftar eller dementerar påståenden om mig, om de inte är direkta personangrepp. Hoppas du fortsätter att läsa och lära i min blogg, och jag hoppas du finner den lika intressant som mina övriga fans. jag hoppas även att du finner den som kan ta ned mig på jorden. Jag har själv väntat en längre tid på den personen.

Fridens liljor//Fakta

http://faktamannen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emy - 2 september 2010 21:21

Vill du läsa om mig fast jag har mer eller mindre lagt ner denna blogg?   Surfa in på: http://beinganun-ordinarygirl.blogspot.com/ Alltså: http://beinganun-ordinarygirl.blogspot.com/ ...

Av Emy - 12 augusti 2010 20:43

Ni som tycker att mina tidigare texter varit bra... Jag har skaffat en blogg för att utveckla mitt skrivande. Titta gärna in! http://inspiredbytts.blogspot.com/ http://inspiredbytts.blogspot.com/ http://inspiredbytts.blogspot.com/ http://...

Av Emy - 4 augusti 2010 13:37

,, -- big girls don´t cry

Av Emy - 3 augusti 2010 18:08

Once you were my life.   Then I started to hate you.   But now, I don´t know...   I´m not in love anymore, I know that...   ...

Meh

Av Emy - 31 juli 2010 19:20

AliceBrandon

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör en bra bloggare?!
 Utséendet
 Språket
 Innehållet på bloggen
 Familjen
 Bilderna
 Åsikterna
 Kläderna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards