TheLifeOfEmy

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Livsångest och kärlek

Av Emy - 30 maj 2010 09:20

Bloggen är rensad från alla de inlägg som jag själv inte skulle vilja läsa.

Syftet med allt mitt skrivande är återupptaget, och min kamp går vidare.


Av att bara läsa kanske det inte blir någon tydlig översikt över vad jag egentligen går igenom, men det är så svårt att förklara. Mna måste nästan vara med på plats för att se mina känslor, de går inte att måla upp med hjälp av ord.

Åtminstone så kan inte jag så många ord så att jag kan förklara det.


Det bästa sättet jag har att förklara hur jag känner mig är genom ordet livsångest.

Det kan förklaras såhär;

1. Jag trivs inte med min egen kropp.

Jag får ångestanfall över min kroppsform och min vikt.

2. Jag kan inte se någon i ögonen.

Då känns det som att jag ljuger för dem genom att le och låtsas leva medan jag egentligen bara funderar ut ett osmärtsamt sätt att ta livet av mig. Ett sätt som inte existerar eftersom att Axel inte skulle leva vidare utan mig.

3. Jag vet inte vad jag vill.

De flesta av mina vänner har någon aning om vad de vill syssla med i framtiden men jag bara glider runt på små rosa moln och tar dagen som den kommer. För om jag skulle börja tänka framtid så skulle jag inte stå ut. Jag vet vad jag är dömd till att göra men jag vill inte följa det kallet. Det har jag inte mod till. Så då måste jag komma på vad jag ska göra istället. Usch, fy, blä. Nu vill jag inte tänka på det mer.

4. Jag förlorar de människor som jag helst av allt skulle vilja ha kvar.

Min mentor här i livet avled för en månad sedan. Innan dess har jag förlorat den person jag kanske litade mest på av alla på jorden. Långt innan dess förlorade jag de som jag trodde var mina vänner genom ett missförstånd som senare visade på att det var jag som hade rätt. Innan dess, i begynnelsen av mitt liv, förlorade jag min mor.


Så varför skall jag egentligen leva vidare? I mina egna ögon har jag ingen framtid. Men jag kommer att leva vidare, må så vara med smärta och med tårar, men vet ni varför?

Jag lever på kärleken. Jag hoppas bara att inte den sviker.

 
 
Katie

Katie

30 maj 2010 10:49

Hej!
Tack för din kommentar på min blogg :) Skönt att höra att du inte behövde ligga inlagd pga dina problem! De nio månader jag låg inlagd på sjukhuset med sond i näsan och kämpade för att få leva och bli starkare än frk anorexi var en mardröm som jag inte ens önskar min värsta fiende!
Hoppas du har det bra idag

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
sanna

sanna

2 juni 2010 00:31

jag ville bara ge dig en kram, en lång och hård men omtänksam kram, jag lider så av att läsa om ditt självförakt och dina hemska tankar, det gör mig riktigt orolig och ledsen, jag skulle vilja säga Det löser sig, oroa dig inte, vi är många som inte vet ett skvatt om vad vi ska göra, vad vi ska bli, hur vi ska bli och vem man vill vara, frågan Varför är nog den som ställs oftast när man är ensam med sina tankar, men håll ut. sen att försöka vara positiv i ett kommentarsfält till en främling kanske är lika lyckat som att nonchalant säga till en anorektiker; MEN ÄT DÅ FÖR I HELVETE. så ja... jag förstår att du inte antagligen inte värdesätter just mina ord, men jag vill bara att du ska veta att ditt liv betyder något, du betyder något, du kommer att betyda något för andra i din framtid om du vågar släppa in dom och ge dom en chans, det är så grymt stor skillnad på att leva och att bara vara vid liv, jag ska hålla tummarna för dig, kramar till dig iaf ...

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

 
judith :D

judith :D

27 juni 2010 19:54

gud är kärleken!


hej :) din blogg är intressan att läsa, o de gillas ! se hur du tänker o mår...

http://korv-me-mos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emy - 2 september 2010 21:21

Vill du läsa om mig fast jag har mer eller mindre lagt ner denna blogg?   Surfa in på: http://beinganun-ordinarygirl.blogspot.com/ Alltså: http://beinganun-ordinarygirl.blogspot.com/ ...

Av Emy - 12 augusti 2010 20:43

Ni som tycker att mina tidigare texter varit bra... Jag har skaffat en blogg för att utveckla mitt skrivande. Titta gärna in! http://inspiredbytts.blogspot.com/ http://inspiredbytts.blogspot.com/ http://inspiredbytts.blogspot.com/ http://...

Av Emy - 4 augusti 2010 13:37

,, -- big girls don´t cry

Av Emy - 3 augusti 2010 18:08

Once you were my life.   Then I started to hate you.   But now, I don´t know...   I´m not in love anymore, I know that...   ...

Meh

Av Emy - 31 juli 2010 19:20

AliceBrandon

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör en bra bloggare?!
 Utséendet
 Språket
 Innehållet på bloggen
 Familjen
 Bilderna
 Åsikterna
 Kläderna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards